In mijn aanbod combineer ik mijn kennis over netwerksamenwerking met mijn kennis over en affiniteit met mensen met dementie en hun naasten. Het praktische en concrete van mijn rol als beleidsadviseur gaat samen met een warm hart voor de mensen met dementie.
Ondersteuning van dementienetwerken
Ik heb veel ervaring met het coƶrdineren van dementienetwerken, waarbij ik steeds de mensen met dementie en hun naasten als focus houd. Heldere doelen en werkafspraken helpen om de zorg en ondersteuning aan hen te verbeteren.
Advies voor zorg- en welzijnsorganisaties
Dementiezorg- en ondersteuning kan een grote uitdaging zijn in deze tijd, waarbij het aantal mensen met dementie sterk toeneemt. Ik geef advies bij het stellen van doelen en het opmaken van beleidsplannen.
Spreker, gespreksleider of gastdocent
Regelmatig word ik gevraagd mijn kennis te delen door het geven van een presentatie of het organiseren van brainstormsessies. Daarnaast geef ik gastlessen bij diverse onderwijsinstellingen rondom het thema dementie en/of de ouderenzorg. Hiervoor sta ik geregistreerd als docent bij het Crkbo.
Leiden van dementie gerelateerde projecten
Ik heb ervaring met verbeterplannen en projecten rondom dementie. Een project kan ook zijn het organiseren van een event, bijvoorbeeld voor Wereld Alzheimerdag.
Organisatie en leiden van klantarena's
Bij een klantarena worden de mensen met dementie en hun naasten direct betrokken. Ik kan hierin zowel als gespreksleider als dagvoorzitter fungeren. Daarnaast verwerk ik de opbrengst van de klantarena in een overzicht met verbeterdoelen.
Behoeft aan een sparringpartner bij dementie?
Stel mij een vraagWat is een klantarena?
Een klantarena is een bijeenkomst met als doel ervaringen op te halen van klanten. Er is een binnen- en buitencirkel met stoelen. De mensen om wie het gaat, zitten in de binnencirkel. Zij staan letterlijk in het middelpunt van de belangstelling.
Een onafhankelijk gespreksleider stelt open vragen en laat hen vertellen over hun persoonlijke ervaringen. De professionals en vrijwilligers in de buitencirkel zeggen niets maar luisteren.
In verschillende rondes worden verbeterpunten opgehaald voor de zorg- en dienstverlening. Aan het eind van de bijeenkomst kunnen de deelnemers met elkaar in gesprek gaan (maar niet in discussie).
De opbrengst van een klantarena kan zeer bruikbaar zijn in de beleidscyclus van organisaties en samenwerkingsverbanden.